Cases

Portokosten besparen dankzij onze brievenbuspakketten

Bent u als eigenaar van een webwinkel ook op zoek naar een manier om portokosten te besparen? Lees dan snel mee! Wij snappen maar al te goed dat u uw klanten de best mogelijke service wilt bieden, maar tevens zelf uw kostenplaatje zo aantrekkelijk mogelijk ziet. Wij vertellen u daarom graag meer over onze brievenbuspakketten.

Wat is het?

Wist u dat meer dan 7,5 miljoen brievenbussen in Nederland een formaat hebben waar veel meer door heen gaat dan een enveloppe? Onze brievenbuspakjes passen bijvoorbeeld gemakkelijk door de bus. Een ander groot voordeel is dat het dus altijd bezorgd kan worden, ook als de bewoner niet thuis is. Het is een snelle en voordelige bezorgoplossingen voor zendingen tot 2 kilogram. Bent u een webwinkelier en verzend u regelmatig kleine artikelen? Dan is dit ideaal voor u!

Hoe werkt het?

Nadat u een bestelling van een klant ontvangt en deze in orde maakt, print u via ons verzendsysteem een verzendetiket uit. Vervolgens stuurt u een Track & Trace code per mail naar uw klant. Zowel u als uw klant kunnen het pakket volgen en weten precies waar deze zich bevindt. Onze service is ideaal voor het versturen van kleding, dvd’s, boeken en andere kleine artikelen.

Verstuurt u op dit moment regelmatig pakketten en lijkt het u wel wat om geld te besparen? Pas het formaat van uw verzending een maak gebruik van onze brievenbuspakketten. Wij analyseren, adviseren en distribueren elke verzending voor een onderneming. Dankzij onze uitgebreide kennis omtrent verzending, laten we u graag zien op welke wijze u een verzending zo goedkoop mogelijk kunt maken en kosten bespaart. Meer weten? Neem gerust contact met ons op!

Handige tips voor het verzenden

Hoe verstuur jij je zorgvuldig gemaakte producten? Gebruik je een standaard doos of envelop? Of een zelf ontworpen verpakking met je mooi uitgewerkte eigen branding? Of misschien wel iets daar tussenin?
Je hebt natuurlijk maar één keer de kans om een eerste indruk te maken. En dat begint bij de buitenkant van je pakket. Een mooi en verzorgd pakket bezorgt een glimlach bij de ontvanger. Ga zelf maar eens na: hoe positief verrast ben jij als de post,- of pakketbezorger je een prachtig uitziend pakket overhandigt? Dat is toch écht een feestje?! Zo maak je van een klant een fan! Een fan die misschien nog eens terugkomt in je shop. En zeker zo belangrijk… zijn of haar ervaringen deelt met familie en vrienden.
Allereerst moet je verzending netjes geadresseerd én gefrankeerd zijn. Dit kan je bijvoorbeeld handig op één label doen. Dat ziet er dan direct professioneel uit natuurlijk. Zo houd je voldoende ruimte over om een saaie doos op te leuken met bijvoorbeeld pakpapier, stempels, teksten, stickers of andere creatieve uitingen die passen bij jou!
De binnenkant van een pakket verdient ook aandacht. Denk aan mooi vloeipapier om je producten of een handgeschreven briefje. Deze kleine dingen geven de ontvanger het feestelijke gevoel van het openmaken van een cadeautje.
En de kracht van een handgeschreven kaartje: bedank je klant voor zijn of haar bestelling. Extra tip; vraag je klant op zo’n kaartje direct of hij/zij een review op facebook of op de site wil achterlaten. Een klant die reclame voor jou maakt is natuurlijk de beste reclame die er is.
Kortom: maak van jouw verzending een manier om positief op te vallen. Ook al stuurt men het product terug. Je klanten hebben in ieder geval de fijne ervaring van het openmaken van de verpakking en dat wordt onthouden.

Tips om te besparen op uw portokosten

Het is vrij eenvoudig om direct te besparen op de kosten van uw post. Er zijn meerdere manieren waarop u uw post kunt frankeren. Denk hierbij aan postzegels, een frankeermachine of partijenpost. Afhankelijk van de aantallen van uw post kunt u zeer eenvoudig veel geld besparen door alleen al de juiste manier van frankeren te kiezen.

Denk daarnaast nog aan het poststuk zelf. Door rekening te houden met het formaat en het materiaal kunt u ook geld besparen. Een kleinere en lichtere envelop kan ervoor zorgen dat uw post minder weegt en daardoor voor een voordeliger tarief verzonden wordt.

Van veel poststromen is op voorhand al bekend wanneer deze bij uw klanten op de mat moeten vallen. Bij het verzenden van brieven of transactiepost (facturen) heeft u de mogelijkheid om de poststukken na 24, 48 of 72 uur bij de klanten te laten bezorgen. Bij het verzenden van drukwerk (promotioneel of wervend van karakter) heeft u ook nog de keuze uit 96-120 uurs-bezorging

Begin vandaag nog met besparen en verlaag uw portokosten op een efficiënte manier.

Benieuwd hoeveel u kunt besparen?

Met een minimum van uw tijd behaalt u maximaal voordeel!